
4 причини придбати туристичну страховку під час війни. Причина 3 – страхування від затримки рейсу
2022 рік для українців став роком випробувань, коли величезна кількість співвітчизників залишила Україну, рятуючись від війни. Люди виїжджали цілими сім’ями: хтось прямував до рідних чи знайомих, які вже давно мешкають за кордоном, а хтось їхав у невідомість: куди завгодно аби далі від небезпеки.
Найзручнішим способом дістатися до місця призначення завжди був авіапереліт. Проте, навіть найнадійніші авіакомпанії можуть відмінити або затримати рейс через непередбачувані обставини. Деякі причини проблем з рейсом залежать від перевізника, проте на деякі не може вплинути навіть найвідповідальніша авіакомпанія.
Скажімо, рейси можуть затримуватися через:
- несправність борту
- технічні несправності на території аеропорту
- погані погодні умови
І, до речі, це досить часті причини затримки авіарейсів.
Проте, є обставини, коли рейс може бути скасовано взагалі через стихійне лихо або оголошення воєнного стану у країні, куди прямує пасажир.
Погодьтеся, що для людини, яка тікала від війни, потрапити у таку ситуацію – додаткові випробування. Адже коли форс-мажор трапляється вдома, на своїй землі, з ним принаймні легше справитися, а ось за кордоном, де чужа мова, інші норми і правила, а також закони, все стає набагато важче.
Дуже важливо знати свої права і розуміти, куди звертатися у ситуації відміни або затримки рейсу.
Правила і норми компенсацій пасажирам у разі скасування чи затримки рейсів встановлюють Повітряний кодекс України, Наказ Державної авіаційної служби України від 26.11.2018 № 1239 «Про затвердження Авіаційних правил України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу», які було розроблено відповідно до міжнародних актів: Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 р., Конвенції про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень, Регламент (ЄС) N 261/2004 Європейського парламенту та Ради.
Відповідно до вимог цих документів у ситуації затримки авіарейсу на 24 години і більше, авіакомпанія мусить надати пасажиру трансфер, готель і харчування. Навіть якщо рейс затримано не більше ніж на 2 години, можна розраховувати на «вибачення» від авіакомпанії у вигляді безкоштовної їжі та напоїв.
Знаючи, що всі незручності буде компенсовано перевізником, можна було б розслабитися і почуватися спокійно. Проте, потрібно розуміти, що не всі авіакомпанії практикують компенсаційні виплати. Крім того, існує перелік форс-мажорних ситуацій, через які авіакомпанія не зобов’язана компенсовувати кошти. До таких належать:
- погана погода
- твоєнні дії і політичні заворушення
- стихійні лиха
- страйки працівників аеропорту (якщо страйкують працівники авіакомпанії – це не є форс-мажором).
Потрібно знати, що у ситуаціях форс-мажору на компенсацію розраховувати не варто.
То до чого ж тут страховка для подорожуючих, запитаєте ви?
Якщо ще в Україні або вже перетнувши межі країни, ви згадали про можливість придбати страховий поліс для подорожуючих за кордоном, вважайте, що ви убезпечили себе від багатьох проблем.
Ми вже писали про переваги, які надає поліс туристичного страхування тим, хто виїжджає за кордон або вже перебуває там, якщо власник такого поліса раптом стикнеться з проблемами, пов’язаними зі здоров’ям («4 причини придбати туристичну страховку під час війни. Причина 1 – покриття медичних витрат»), а також неприємностями, пов’язаними з тривалою затримкою багажу, помилковим спрямуванням багажу на інший рейс, завданням шкоди, псуванням, крадіжкою чи втратою багажу («4 причини придбати туристичну страховку під час війни. Причина 2 – покриття витрат, пов’язаних з втратою чи затримкою багажу або втратою чи крадіжкою документів»), але ця страховка має ще багато корисних опцій, про існування яких не задумуєшся, допоки в дорозі не сталася непередбачувана ситуація чи прикра подія, в тому числі і затримка рейсу.
Отже, Причина 3 придбати туристичну страховку і захистити себе в дорозі
Страховий поліс для подорожуючих за кордоном (туристичний поліс) допоможе вам у ситуації затримки рейсу навіть тоді, коли авіакомпанія відмовиться компенсувати ваші витрати на придбання їжі, проживання в готелі, в тому числі і у випадку, якщо авіарейс, на який застрахована особа мала квиток, було відмінено (включаючи відміну з приводу несприятливих погодних умов), або відбулась його затримка більше, ніж на 4 (чотири) години.
Страхова премія при затримці авіарейсу виплачується за кожну повну годину очікування, починаючи з першої години затримки рейсу. Її розмір покриє витрати на харчування, безалкогольні напої і розміщення у готелі на час очікування.
Отже, якщо вже так трапилося, що ваш рейс затримали, але ви маєте страховий поліс з відповідним покриттям, не гайте часу і телефонуйте за номером, який зазначено у вашому полісі.
Майте на увазі, за межами України на ваш телефонний дзвінок відповість не ваша страхова компанія, а її представник в країні перебування – асистанс, який при настанні страхового випадку надасть вам весь комплекс супровідної та організаційної підтримки.
Можливість звернутися до асистансу – це неабияка перевага і підтримка для власника поліса, який перебуває у стані стресу, адже персонал асистансу:
- працює 24/7
- має медичну освіту
- володіє іноземними мовами.
Компетентні консультанти детально пояснять вам порядок дій для безперешкодного отримання відшкодування.
FinBest, піклуючись про кожного нашого співвітчизника, радить вам захистити себе і рідних страховим полісом і заощадити чималі кошти. Тим більше, що це легко і швидко, оскільки зараз не потрібно витрачати час і особисто звертатися до офісу страховика, адже є можливість оформити поліс онлайн. Заходьте на ФінБест і купуйте собі страховку від проблем за кордоном.
Бережіть себе і близьких, поки наші славетні ЗСУ боронять нашу землю, бо у такі нестандартні часи мусимо згуртуватися і допомагати одне одному.

FinBest — зручний онлайн-агрегатор для обрання найоптимальніших страхових пропозицій від лідерів фінансового ринку
Швидке оформлення електронних страхових полісів автоцивілки та ДЦВ, зеленої картки, КАСКО та страховок для подорожуючих за кордон